Gemi Adamı İş Bulma Siteleri

'Gemilerde yüksek maaş, garantili iş' ilanları tuzak!
İşsizlerin "gemilerde yüksek maaş, garantili iş" ilanlarıyla tuzağa düşürüldüğü ortaya çıktı. Öncelikle "kurs" adı altında işsizlerin yüzlerce lirasını alan dolandırıcılar gemilerde işe başlamayı bekleyenleri ortada bırakıyor. Denizciler bu tuzağa karşı yurttaşları uyarıyor.


“Gemilerde yüksek maaş, garantili iş” şeklinde yer alan ilanlarla işsiz yurttaşların tuzağa düşürüldüğü ortaya çıktı. İş bulmak umuduyla "Gemi Adamı" kurslarına yazılan yurttaşlar ya son birikimlerinden oluyor ya da iyice borç batağının içine giriyor, işsiz kalmaya devam ediyor.

Gazeteci Halil Burak Öz'ün haberine göre, Türkiye İstatistik Kurumu’nun açıkladığı işsizlerin sayısı 3 milyonu aştı. Üstelik bunlar resmi rakamlar. DİSK-Ar gerçek sayının iki katı olduğunu belirtirken bozulan komşuluk ilişkileri, kötüye giden ekonomi kaynakları derken işsizlerin sayısı gittikçe artıyor.

Sayısı milyonları bulan işsizler dolandırıcıların iştahını kabartıyor. Umut sömürüsüne dayalı yöntemler yasal kılıflara bürünerek, hukuken hak aranamayacak şekillerde ortaya çıkıyor. Bunların en bariz örneği, zorlu çalışma şartlarıyla bilinen denizcilik sektöründe yaşanıyor.

Son dönemde gazete ve internet sitelerinde çok sayıda "gemilerde yüksek maaşlı iş" vaadi içeren ilan bulunuyor. Birçok işsiz yurttaş bu ilanların büyüsüne kapılıyor, ilanları veren firmalarla irtibata geçiyor ve tezgahın içine çekiliyor.




 'YASAL' GÖRÜNÜYOR ANCAK...

Yapılan araştırma insanların iş vaadiyle kandırıldığını gözler önüne seriyor. Öncelikle, şirket görevlisi için işsiz olmanız yeterli. Size önce yüksek maaşlardan bahsediyor. Ardından bu yüksek maaşları alana gemi adamlarından olmak için kurs görülmesi gerektiği belirtiyor.

İşsiz ve çoğunluğu vasıfsız yurttaşların büyük çoğunluğu da meslek öğrenme düşüncesiyle bunu kabul ediyor. Görünürde yasal olan süreç de bundan sonra işliyor. Firmalar kurs karşılığı çalışanlardan belli ücretler talep ediyor. Ödemelerde kredi kartına taksit gibi imkânlar sunuluyor. Bankalara veya çevrelerine borçlanarak kurslara yazılan ya da son birikimlerini de harcayan yurttaşlar kurslara yazılıyor.

Kurs bitiminde girilen sınavların ardından da "gemici cüzdanı" bir miktar para daha ödenerek ehliyet gibi emniyet amirliklerinden alınıyor. Peki, bu belgeler ne oluyor? Belgelerini aldıktan sonra işe başlayacağını düşünen yurttaşların hemen hepsi işsiz kalmaya devam ediyor.

'SAKIN TUZAĞA DÜŞMEYİN'

Yılları uluslararası denizlerde geçen denizciler ise bu tuzağa karşı yurttaşları uyarıyor. Denizci Tamer Yoloğlu kurulan tezgaha ilişkin izlenimlerini ve değerlendirmelerini şöyle aktarıyor:

“Küresel kriz sebebiyle navlunların taban yaptığı, bir çok geminin 'laid up'ta bekletildiği, maaşların düşürüldüğü ve ödemelerinin düzensizleştiği  tecrübeli denizcilerin dahi iş bulmakta zorlandığı ya da bulamadığı bu günlerde umut taciri ahlak yoksunu şahıslar gözlerini milyonlarca işsizin cebindeki üç kuruşa dikmiş durumda. Aslında olay çok basi,  gazeteye ilanı veriyorsun, bir kursla anlaşıyorsun, sonra gelsin gariban vatandaş. İlanlar cezbedici. 2 bin dolara iş garantili gemici yağcı kurslarımıza kayıtlar başlamıştır. Kurs ücreti 8 bin TL ile 1200 TL arasında değişiyor. Kime ne kaptırırsan…"
"Kurs süresi tamamlandıktan sonra sertifikanı liman başkanlığına müracaat ediyorsun. Liman cüzdanını alıyorsun. Ama bununla yetmiyor, gemide çalışabilmen için gerekli bütün evraklar (pasaport sağlık raporu vs) ortalama 2 bin TL'ye geliyor. Sadece 800 TL’ye işini halledeceğini düşünen vatandaş küçük bir şokun ardından borç harç diğer işlemlerini de hallettikten sonra ikinci bir şokla karşılaşıyor: İşsizlik. Ona kursu ayarlayan önce oyalıyor sonra gönderiyor. Bu insanlar daha sonra bir umut simsar peşlerinde koşmaya başlıyor. Bu işin bir diğer boyutu da simsar boyutu... Yüksek maaşlı iş vaadiyle kandırılan insanlar bu seferde simsarlar tarafından kandırılıyor. Belli ücret karşılığında kendisine iş bulacağını söyleyen simsar parayı alıyor ve toz oluyor. Bu ülkedeki yozlaşmışlığın sadece küçük bir boyutu…”
FORUM SİTELERİ ŞİKAYETLERLE DOLU

Denizcilikle ilgili internet sitelerinin forum bölümlerinde, dolandırılan yurttaşların yüzlerce şikayeti yer alıyor. Şikayetlerden bazıları şu şekilde:

Günceleme 1
Tabi ki yüksek maaşlar alabilirsiniz ama biraz zaman alır.Ben usta gemiciyim 4 yıldır gemilerde çalışıyorum bu mesleğe 2013 tarihinde 1500 tl ile başladım şimdi ise Kimyasal Tanker Gemisinde 1900 $ Dolar alıyorum.

Gemide İş Bulabileceğiniz Belli Başlı Siteler

http://www.gemipersoneli.com/

http://sergip.com/

Facebook Grupları

Fakat bu siteler sizden komisyon keserler o yüzden şirketlere gidip kendiniz başvuru yapın.

29 yorum:

  1. İs arıyorum emici cuzdac var 05454588927

    YanıtlaSil
  2. o siteler hikaye kakalak boktan gemilere firmalar gönderirler paranızı da alamazsınız. sağlığınızı bozarsınız zaten yabancı çalıştırıyorlar artık gürcü falan.

    YanıtlaSil
  3. PEKİ YA BİZ BİR ŞEKİLDE KURSUNA GİDİP BÜTÜN SERTİFİKALARINI ALDIĞIMIZ GEMİ ADAMI CÜZDANLARIMIZ İLE TANIDIĞIMIZ ADAMIMIZ DA OLMADAN NEREYE NASIL BAŞVURACAK VE BİR ŞEKİLDE NEREDEN BAŞLAYACAĞIZ BU İŞE? EVDE ÇORBANIN KAYNAMASI LAZIM EKMEK PARASI LAZIM ARKADAŞLAR? 05445730544

    YanıtlaSil
  4. Amotör yat KAPTAN kağıdı varıyoruz tek sinavda 0536 711 67 34 ERSİN KAPTAN

    YanıtlaSil
  5. Usta makine tayfasıyım yeşil pasoport sağlık belgelerim var torna argon elektrik ark kaynak oksijen kaynak bilgim var gemilerde çalışmak istiyorum.suat özer.0532 386 46 43

    YanıtlaSil
  6. İyi günler kaptan işi arıyoram.tel.+994556170961.azerbaycanlıyam.isim.alovsat.

    YanıtlaSil
  7. Güverte lostrama kağıdın var acanta motorlarında 10 yıldır kaptanlık yapıyorum maaş azlığından iş arıyorum 0535 413 42 71 İstanbul'da ikamet ediyorum

    YanıtlaSil
  8. Iyi günler ben gemiciyim iş ariyorum yardimci olur musunuz benim bütün belgelerim Tamam 05464565855

    YanıtlaSil
  9. 26yıldır gemilerde calışmaktayım usta makine tayfası eğliyetim var evraklarım tamam acil işe cıkman gerekiyor 05388946557

    YanıtlaSil
  10. Selam usta gemiciyim 9 senedi türkiyde calşi yorum iyi referansim var azeriyim +90559940150 Wtcap

    YanıtlaSil
  11. IYI GUNLER UZAK YOL 2 KPT WHATSAP NUMARAM 00994558255758 ACIK DENIZ ROMORKORU ==TANKER==CURU YUK==KATILIMA HAZIRAM

    YanıtlaSil
  12. 18 yaşındayım kamarotum gemiadamı cüzdanım ve sarı sağlık kağıdım var yardımcı olurmusunuz 05399142631

    YanıtlaSil
  13. Selam usta gemiciyim azeriyim 12 senedi calşi yorum türk firmalarinda iş ari yorum numaram 0531 370 34 39

    YanıtlaSil
  14. 20 senelelik asciyim hic belgem yok antalya 05382173390

    YanıtlaSil
  15. Usta gemici arti kamrot lira yaptım

    YanıtlaSil
  16. Kamarot iş arıyorum 536 529 2169

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar ismim Mustafa usta gemiciyim 14 yıllık denizcilik hayatım var evrak eksiğim yok acilen gemiye çıkmam gerekiyor.

    YanıtlaSil
  18. Mustafa usta gemici: 0551 714 53 38

    YanıtlaSil
  19. Güverteciyim ilk defa çıkıcam 05444050319 iş ariyorum

    YanıtlaSil
  20. Yagciyim iş arıyorum tanker kimyasal kontenyir kuruyuk tecrübelerim var TLF 05383727420 aydın gundogdu

    YanıtlaSil
  21. Slm ismim ethem gemiciyim ro-ro gemisinde 75 günlük tercubem var vardiya tutmam var iş arıyorum onceligim yurt dışına giden gemi olursa iyi olur 0530 825 33 17

    YanıtlaSil
  22. Sergip komisyon kesmez. Yanlış bilgi girmeyiniz.1

    YanıtlaSil
  23. Sergip simsar değil firmaların oluşturduğu armatör- Gemici buluşma noktasıdır. Gemi personeli.com simsardır, aynı zaman da facebook guruplarındaki iş ilanlarını verenlerde simsardırlar, kafa koparırlar, çoğunluğu üçkağıtçıdır. Yeni nesil ve acemi gemiciler dikkatli olunuz!

    YanıtlaSil
  24. Selamün Aleyküm ,yağıcıyım ehliyetim |||-5. Yağıca ehtıyac olunca arasanız,çok memnun olurum, teşekkürler

    WhatsApp: +994556545588

    YanıtlaSil
  25. Usta gemici murat esgice 13 yillik deniz tecrubemle herseyim hazir bana bu numaradn ulasa bilirsiniz 0534 9650212 7 24 herdayim ulaşabilirsiniz

    YanıtlaSil
  26. Fitter Ömer usta iş bakıyom gamma Denizcilik 05 02 2023 de indim gamma Denizcilik den konturatım bitdi İskenderun limanda indim cep 05323178619 saygılar Ömer

    YanıtlaSil
  27. Usta gemiciyim işe ihtiyacim var 05550924957

    YanıtlaSil

Soru Öneri ve yorumlarınızı bekliyorum..

Blogger tarafından desteklenmektedir.